Досвід Глибочанського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст. висвітлено в республіканському часописі "Агроекологічний журнал"
Глибочанський заклад загальної середньої освіти І–ІІ ступенів Тростянецької селищної ради Вінницької обл. займає гідне місце серед шкіл громади, саме завдяки директору Дригант Валентині Іванівні, яка є натхненником участі школи у багатьох перспективних заходах.
В грудні 2021 року Глибочанський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст. відсвяткував 40-річчя заснування закладу освіти.
Про активну діяльність школи можна зробити висновок лише з підсумку 16-го обласного конкурсу проєктів розвитку територіальних громад, в якому школа здобула перемогу, вигравши грант на побудову сонячної електростанції (проект «Енергія сонця — шлях у майбутнє Глибочанської школи»).
Досвід закладу висвітлено в республіканському часописі "Агроекологічний журнал" № 4 за 2021 рік, який є періодичним фаховим науково-теоретичним виданням, де висвітлюються актуальні проблеми екології, раціонального природокористування й охорони навколишнього природного середовища, агроекологічного моніторингу, родючості й охорони грунтів, біорізноманіття і біобезпеки екосистем тощо.
Наводимо цитату зі статті «ПІДВИЩЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СІЛЬСЬКОГО НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ: ПОРІВНЯННЯ З ЄВРОПЕЙСЬКИМ ДОСВІДОМ»:
«…Екологічно плідним, розбудованим на засадах ідей сталого розвитку є позитивний педагогічний досвід Глибочанського закладу загальної середньої освіти І–ІІ ступенів Тростянецької селищної ради Вінницької обл. (директор — Валентина Дригант). Сільська школа стала справжнім осередком трансформації навчального закладу в школу сталого розвитку. У цій школі все життя — і освітній процес, і громадянськовиховна робота, і управлінська діяльність — підпорядковані втіленню стратегій сталого розвитку. Аналізуючи «маршрутизатор» уроків сталого розвитку, які запроваджені в школі, варто відзначити оптимальне поєднання освітніх цілей — загальної освіти і освіти для сталого розвитку. Розглянувши зміст, методи і форми еколого-виховної роботи з учнями школи, слід підкреслити чітко виражений компетентністний підхід до формування екологічної свідомості школярів із виходом в екологічно цінні поведінкові програми. Учні Глибочанської школи майстерно втілюють свої екологічні позиції в екологічних листівках, плакатах, буклетах, беруть активну участь в екологічних акціях з метою допомоги рослинному світу та мешканцям природи у важкі для них періоди життя та розвитку. Великого схвалення заслуговує управлінська діяльність адміністрації школи, яка є зразком впровадження ідей сталого розвитку в освітню практику та життя сільської громади. У 16-му обласному конкурсі проєктів розвитку територіальних громад школа здобула перемогу, вигравши грант на побудову сонячної електростанції (проект «Енергія сонця — шлях у майбутнє Глибочанської школи»). Знаменно, що обґрунтування доцільності використання альтернативних джерел енергії спирається на чіткі розрахунки, виконані в контексті сучасних підходів до енергозбереження. Адміністрація школи вказує на те, що для функціонування комп’ютерної техніки потрібна електроенергія: 20 кВт/год / доба (440 кВт/год / міс.). Для освітлення навчальних кабінетів та класних кімнат витрачається 1760 кВт/год / міс. Невід’ємною частиною освітнього процесу також є збалансоване повноцінне харчування учнів, на яке ідуть витрати електроенергії 800 кВт/год / міс. Сонячна станція надасть можливість забезпечувати електроенергією організацію освітнього процесу за рахунок взаємозаліку виробленої та спожитої електроенергії. А в майбутньому збільшення кількості сонячних модулів дасть можливість переходу на комбінований спосіб опалення закладу, що приведе до зменшення фінансування закладу загальної середньої освіти. Управлінська діяльність дирекції школи на засадах сталого розвитку дає гарний приклад для мешканців села. Розвиток джерел електричної енергії, що перетворюють безпосередньо енергію сонячного випромінювання в електричний струм, відповідає ідеям сталого розвитку. Сонячна електростанція виробляє електроенергію цілорічно, навіть у зимовий період та похмуру погоду, проте її потужність є максимальною влітку (за умови прямого попадання сонячних променів). Розвиток альтернативної енергетики дає змогу не тільки зберегти навколишнє середовище, але і забезпечити безперервне постачання електроенергії та зекономити кошти громади, а сонячні електростанції можуть стати однією зі складових вирішення зростаючих проблем енергозбереження в ОТГ».
Так тримати, бажаємо успіху в реалізації цього та інших перспективних проектів.