A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти Тростянецької селищної ради

Положення (нова редакція 2023)

 

Додаток 1

до рішення 59 сесії  Тростянецької селищної ради 8 скликання

від 20.04.2023 року № 672

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про управління освіти Тростянецької селищної ради

(нова редакція)

  1. Загальні положення

 

    1. Управління освіти Тростянецької селищної ради (далі - Управління) є виконавчим органом  Тростянецької селищної ради (далі - селищна рада), який утворений рішенням Тростянецької селищної ради.
    2. Управління підзвітне і підконтрольне селищній раді, підпорядковане виконавчому комітету селищної ради, селищному голові, секретарю селищної ради, заступникам селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючому справами (секретарю) виконавчого комітету, які координують діяльність управління відповідно до розподілу обов’язків, а з питань здійснення делегованих повноважень підконтрольне відповідним органам виконавчої влади.       
    3. Назва: Управління освіти Тростянецької селищної  ради.
    4. Скорочена назва: Управління освіти Тростянецької  селищної ради.
    5. Місцезнаходження управління: вулиця Соборна, 37, смт Тростянець, Гайсинський район, Вінницька область, Україна, 24300.
    6. Засновник управління: ТРОСТЯНЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА.
    7. Місцезнаходження засновника: вулиця Соборна, 77, смт Тростянець, Гайсинський район, Вінницька область, Україна, 24300.
    8. Основною метою діяльності Управління є забезпечення реалізації державної політики в галузі освіти на території Тростянецької селищної територіальної громади, виконання рішень Тростянецької селищної ради, виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови з питань, що віднесені до компетенції Управління.

1.8. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенцією про права дитини, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», указами Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, іншими нормативними документами органів державної влади і місцевого самоврядування, рішеннями Тростянецької селищної ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Тростянецького селищного голови та даним Положенням, та іншими нормативними актами.

 

  1. Основні завдання та повноваження Управління

 

2.1.    Здійснення аналізу реалізації державної політики на території Тростянецької селищної територіальної громади у галузі освіти, удосконалення мережі відповідних закладів та установ згідно з освітніми потребами громадян; розроблення проектів програм розвитку системи освіти громади.

2.2.     Створення в межах своїх повноважень умов для:

-          реалізації рівних прав громадян України на дошкільну, загальну середню, позашкільну освіту відповідно до потреб особистості та ïx індивідуальних здібностей i можливостей;

-          розвитку системи освіти, з метою формування гармонійно розвиненої соціально активної, творчої особистості;

-          реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти шляхом надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження;

-          реалізації прав учасників освітнього процесу на соціальний захист.

2.3.     Визначення потреби в закладах освіти ycix типів та подання пропозиції раді щодо удосконалення ïx мережі відповідно до соціально-економічних i культурно-освітніх потреб громади за наявності необхідної матеріально-технічної, методичної бази, відповідного кадрового забезпечення тощо.

2.4.     Сприяння навчально-методичному, фінансовому та матеріально- технічному забезпеченню закладів та установ освіти.

2.5.     Здійснення контролю за:

-фінансово-господарською діяльністю  підпорядкованих закладів та установ;

-дотриманням установчих документів закладів та установ освіти;

-недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінацїї) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місії проживання, за мовними а6о іншими ознаками;

-виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти;

-за дотриманням правил охорони праці, техніки безпеки, санітарних норм у підпорядкованих закладах освіти.

2.6.     Сприяння створенню у закладах освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.

2.7.     Сприяння розвитку різних форм позашкільної освіти (в тому числі за місцем проживання дітей), спрямованих на творчий розвиток особистості, виявлення та підтримку обдарованих дітей, талановитої молоді.

2.8.     Фінансове забезпечення закладів та установ освіти, заходів на виконання програм розвитку системи освіти, що фінансуються з місцевого бюджету, здійснення аналізу економічних та фінансових показників галузі по громаді, організація виконання у межах своїх повноважень актів законодавства, розпоряджень селищного голови, рішень селищної ради з питань планування, фінансування та використання бюджетних коштів, складання фінансової, бюджетної, статистичної та іншої звітності.

2.9.     Організація оздоровлення та відпочинку дітей громади за кошти бюджетів різних рівнів.

2.10.   Проведення роботи з питань     підвищення  кваліфікації педагогічних працівників.

2.11.   Атестація      педагогічних           працівників       у     порядку,       визначеному

Міністерством освіти i науки України.

2.12.   Ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку громади.

2.13.   Організація та впорядкування прийому дітей у заклади дошкільної освіти.

2.14.   Організація проведення серед учнівської молоді громади олімпіад, змагань, конкурсів інтелектуального, спортивного, творчого, національно-патріотичного спрямування тощо. Підтримка обдарованих дітей.

2.15.   Сприяння діяльності дитячих та молодіжних організацій, творчих об'єднань, товариств.

2.16.   Організація  роботи щодо участі педагогічних працівників у фахових конкурсах.

2.17.   Сприяння організації регулярного підвезення учасників освітнього процесу до місць навчання, роботи i у зворотному напрямку.

2.18.   Організація роботи щодо проходження працівниками закладів та установ

освіти обов’язкових профілактичних медичних оглядів.

2.19.   Організація  роботи щодо поповнення підручниками та інвентаризації бібліотечних фондів у закладах освіти.

2.20.   Організація харчування дітей у закладах освіти за рахунок місцевого бюджету, батьківської плати та залучених коштів.

2.21.   Підготовка в установленому порядку проектів рішень селищної ради про створення, реорганізацію, ліквідацію, перейменування закладів та установ освіти, про закріплення за закладами освіти території обслуговування тощо.

2.22.   Сприяння наданню педагогічним працівникам державних гарантій, передбачених законодавством. Організація роботи щодо соціального захисту учасників освітнього процесу.

2.23.   Забезпечення в межах повноважень виконання Конституції України щодо функціонування української мови як державної та виконання мовного законодавства України в закладах та установах освіти.

2.24.   Сприяння формування здорового освітнього середовища у закладах та установах освіти.

2.25.   Сприяння задоволенню освітніх запитів жителів громади.

2.26. Здійснення міжнародного співробітництва, сприяння інтеграції освіти у світову систему зі збереження та захистом національних інтересів.

2.27. Реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами підпорядкованих закладів та установ.

2.28.   Подає у встановленому    порядку статистичну звітність про стан i розвиток системи освіти у Тростянецькій селищній територіальній громаді.

2.29.   Організовує з цією метою збирання        та опрацювання інформації i формування банку даних.

2.30.   Взаємодіє з органами громадського самоврядування.

2.31.   Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання i протидії корупції. Забезпечує доступ до публічної інформації.

2.32.   Забезпечує захист персональних даних керівників закладів та установ освіти.

2.33.   Забезпечує розгляд звернень громадян у межах своєї компетенції, враховує позитивні пропозиції, вживає заходів щодо усунення недоліків у роботі.

2.34.   Здійснює повноваження, делеговані органами виконавчої влади, виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

2.35. Координує та контролює розвиток різних типів позашкільної освіти, в тому числі за місцем проживання дітей, сприяє формуванню програм розвитку позашкільної освіти, спрямованих на творчий розвиток особистості,  виявлення та підтримку обдарованих дітей,  талановитої молоді, здійснює  керівництва із зазначених питань.

2.36. Координує та контролює роботу закладів освіти щодо попередження насильства в сім’ї та у сфері протидії торгівлі людьми.

2.37. Проводить, в межах своїх повноважень, роботу щодо формування мережі закладів освіти: внесення в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення, реорганізації та ліквідації, створення освітніх округів тощо.

2.38. Координує та контролює роботу закладів освіти з питань здобуття громадянами повної загальної  середньої освіти відповідно до освітніх потреб особистості та її індивідуальних здібностей і можливостей, реалізації рівних прав громадян України на освіту, соціальний захист дітей дошкільного та шкільного віку, педагогічних та інших працівників закладів та установ освіти.

2.39. Вживає заходів із забезпечення закладами освіти належного рівня дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, організації їх навчально-методичного й інформаційного забезпечення, сприяння підвищенню кваліфікації та розвитку творчості педагогічних працівників, здійснює відповідний контроль з даних питань.

2.40. Формує загальне замовлення на навчально-методичну літературу, бланків звітності та документів про освіту.

2.41.  Співпрацює з відповідним підрозділом органів внутрішніх справ та соціальної служби у запобіганні дитячій бездоглядності та попередженні вчинення правопорушень серед неповнолітніх.

2.42. Здійснює разом з органами охорони здоров’я загальний контроль за охороною здоров’я дітей і проведення оздоровчих заходів, створення безпечних умов для навчання і праці учасників освітнього процесу, вжиття заходів щодо утвердження здорового способу  життя у дитячому середовищі, проведення інформаційно-просвітницької роботи щодо протидії поширенню соціально-небезпечних хвороб серед дітей.

  1. Взаємодія Управління

 

    1. Управління при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з селищним головою, секретарем селищної ради, заступниками селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючим справами (секретарем) виконавчого комітету, структурними підрозділами апарату селищної ради та її виконавчого комітету, виконавчими органами селищної ради, органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями та іншими органами, утвореними селищною радою, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, об’єднаннями громадян.

 

  1. Права Управління

 

4.1. Управління має право:

4.1.1. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів апарату селищної ради та її виконавчого комітету,  виконавчих органів селищної ради, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності документи, довідки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Управління завдань.

4.1.2. Інформувати селищного голову у разі покладання на Управління виконання роботи, що не відноситься до функцій Управління чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи селищної ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів.

4.1.3. Залучати за узгодженням з керівником структурного підрозділу апарату селищної ради та її виконавчого комітету, виконавчого органу селищної ради відповідних спеціалістів для підготовки нормативних і інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться Управлінням відповідно до покладених на нього завдань.

4.1.4. Брати участь у пленарних засіданнях сесій селищної ради, засіданнях постійних комісій селищної ради та виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених селищною радою, її виконавчими органами, селищним головою.

4.1.5 Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.

4.1.6. Вимагати обов‘язкового виконання наказів, вказівок тощо, виданих в межах своїх повноважень та в порядку і на підставах, визначених законодавством України, рішеннями селищної ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови.

4.1.7. Готувати проекти рішень на розгляд селищної ради та її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови, в межах наданих йому повноважень та з питань, що стосуються діяльності Управління.

 

  1. Структура Управління

 

5.1. До складу Управління входить відділ фінасово-господарського забезпечення, а також можуть входити і інші структурні підрозділи, у разі необхідності.

5.2. Положення про відділ затверджуються начальником Управління за погодженням із керівництвом селищної ради відповідно до розподілу обов’язків.

5.3. Структура, штатна чисельність та фонд оплати праці Управління затверджується рішенням селищної ради.

5.4. Штатний розпис Управління затверджується начальником Управління та погоджується з селищним головою у межах граничної чисельності та фонду оплати праці, затвердженого селищною радою.

5.5. Працівники управління, які є посадовими особами місцевого самоврядування, призначаються на посаду і звільняються з посади селищним головою на підставі та у спосіб, визначений чинним законодавством України.

Інші категорії працівників управління (службовці та робітники) (за наявності) призначаються на посаду та звільняються з посади начальником Управління на підставі та у спосіб, визначений чинним законодавством України.

5.6. Посадові обов’язки працівників Управління визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються начальником Управління.

5.7. Відповідальність працівників Управління настає у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків та функцій, закріплених за працівниками Управління їх посадовими інструкціями та цим Положенням. Притягнення працівників Управління до відповідальності здійснюється виключно у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Працівники Управління, відповідно до чинного законодавства України, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність, встановлену законом

.

  1. Керівництво  Управління

 

    1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою на підставі та у спосіб, визначений чинним законодавством України.
    2. Кваліфікація та компетенція, зокрема, конкретні обов’язки та права начальника управління визначаються в посадовій інструкції, яка затверджується селищним головою.

6.3. Начальник Управління:

6.3.1. Здійснює керівництво діяльністю Управління.

6.3.2. Планує роботу Управління, вносить пропозиції до планів роботи селищної ради.

6.3.3. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях селищної ради, виконавчого комітету селищної ради з питань, що належать до компетенції Управління, бере участь у їх засіданнях.

6.3.4. Затверджує порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників підпорядкованих закладів та установ освіти (у разі необхідності його проведення).

6.3.5. Призначає та звільняє керівників підпорядкованих закладів та установ освіти  відповідно до законодавства та установчих документів даних закладів та установ, призначення та звільнення яких відноситься до його повноважень.

6.3.6. Призначає на посади і звільняє з посад працівників Управління (службовців та робітників), призначення та звільнення яких відноситься до його повноважень.

6.3.7. Вносить пропозиції селищному голові щодо структури і штату працівників Управління; заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, призначення на посаду і звільнення з посади працівників Управління, призначення та звільнення яких здійснюється селищним головою.

6.3.8. Розробляє положення про Управління, структурні підрозділи Управління; посадові інструкції працівників Управління та розподіляє обов’язки між ними, визначає функції та ступінь відповідальності працівників Управління; надає відпустки працівникам Управління та направляє їх у відрядження.

6.3.9. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління; коштами, переданими управлінню з бюджету Тростянецької селищної територіальної громади для фінансування витрат на утримання підпорядкованих комунальних закладів та установ, виконання програм, що відносяться до повноважень Управління, згідно затверджених у встановленому порядку кошторисів та здійснює контроль за використанням цих коштів.

6.3.10. Розглядає і затверджує кошториси доходів і видатків, штатні розписи та баланси підпорядкованих закладів та установ, забезпечує своєчасне подання фінансовим органам бухгалтерської і статистичної звітності.

6.3.11.   Видає в межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання, укладає договори; забезпечує організацію ведення кадрової роботи в Управлінні, що включає і введення військового обліку працівників Управління.

6.3.11.1. Накази начальника Управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, можуть бути скасовані селищним головою.

6.3.12. Інформує Тростянецьку селищну раду про виконання її рішень, рішень виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови.

6.3.13. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.

6.3.14. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства, цього положення, посадової інструкції.

6.4. Начальник Управління діє без доручення від імені Управління, представляє його інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними, фізичними особами та громадами.

6.5. У разі тимчасової відсутності начальника Управління (відрядження, відпустка, тимчасової втрати працездатності, тощо) – виконання його обов’язків здійснює заступник начальника Управління згідно з посадовою інструкцією.

6.6. Працівники Управління діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються начальником Управління.

6.6.1. В окремих випадках, у разі службової необхідності, за дорученням начальника Управління виконують повноваження, не передбаченні посадовими інструкціями, але в межах повноважень визначених для посадової особи місцевого самоврядування.

6.7. Посадові особи Управління зобов’язані у своїй діяльності дотримуватись загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

6.8. Порушення загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування є підставою для притягнення їх до відповідальності згідно чинного законодавства.

6.9. Посадові особи Управління зобов’язані постійно підвищувати свій кваліфікаційний рівень.

 

  1. Статус Управління

 

    1. Управління є юридичною особою публічного права, веде самостійний баланс, має право відкривати бюджетні реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства України та інших, у межах своїх повноважень укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, мати майнові і немайнові права, нести зобов’язання, бути позивачем і відповідачем у судах.
    2. Управління має печатку із зображенням Державного герба України і власним найменуванням, штамп, відповідні бланки та інші атрибути юридичної особи.
    3. Майно, яке знаходиться на балансі Управління є комунальною власністю Тростянецької селищної територіальної громади в особі Тростянецької селищної ради та перебуває в оперативному управлінні (користуванні) Управління.
    4. Управління самостійно здійснює оперативний, статистичний, бухгалтерський, кадровий облік, веде бухгалтерську (фінансову), внутрішньогосподарську (управлінську), статистичну, податкову, кадрову та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Управління у визначеному  законодавством  України порядку. 
    5. Управління утримується за рахунок коштів бюджету Тростянецької селищної територіальної громади. Оплата праці працівників Управління здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.
    6.  Управління є головним розпорядником бюджетних коштів для підпорядкованих комунальних закладів та установ.

7.7. Управління організовує та забезпечує на підставі плану діяльності та індикативних прогнозних показників бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди складання проекту кошторису та бюджетного запиту і подає їх місцевому фінансовому органу.

7.8. Управління отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у рішенні про місцевий бюджет; приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань.

7.9. Управління затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, якщо інше не передбачено законодавством.

7.10. Управління розробляє та затверджує паспорти бюджетних програм і складає звіти про їх виконання, здійснює аналіз показників виконання бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), при цьому забезпечуючи: своєчасність затвердження паспортів бюджетних програм, достовірність і повноту інформації, що в них міститься; відповідність змісту паспортів бюджетних програм рішенням про місцевий бюджет  та розпису бюджету (крім випадків внесення змін до паспортів бюджетних програм у разі внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ), порядкам використання бюджетних коштів і правилам складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання.

7.11. Управління здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, раціональне і цільове використання  коштів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня у бюджетному процесі та здійснює відповідний контроль.

 

  1. Прикінцеві положення

 

8.1. Діяльність Управління припиняється в результаті її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію управління приймається селищною радою. Припинення діяльності управління здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною селищною радою в установленому законодавством порядку.

8.2. Під час реорганізації Управління його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається селищною радою.

8.3. Управління вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

8.4. Зміни до цього Положення вносяться в порядку, встановленому чинним законодавством України, шляхом затвердження Положення в новій редакції.

8.5. Питання, не врегульовані цим Положенням, регулюються відповідними актами законодавства України.

 

 

  Секретар селищної ради                                                 Олег ТКАЧ

                            

Вхід для адміністратора