Електронна трудова книжка: основні положення щодо створення та ведення
Електронна трудова книжка формується Пенсійним фондом на основі відомостей про трудову діяльність особи — після того, як ПФУ перевіряє дані, внесені до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників мають роботодавці. Це потрібно робити в електронній формі.
Зокрема, йдеться про дані щодо: прийняття на роботу; переведення; звільнення; строкову військову службу тощо. Перехідний період, під час якого можна оцифрувати трудові книжки, триватиме до 9 червня 2026 року.
Після передачі даних та формування електронної трудової книжки паперова версія зберігатиметься у працівника (її можна вести паралельно з електронною, якщо працівник виявив таке бажання).
Важливо, що внести дані про свою трудову діяльність може і сам працівник. Для цього потрібно надати кольорові скан-копії усіх сторінок паперової трудової книжки (у хронологічному порядку). Також можуть знадобитися інші документи, що містять записи з оригіналів трудової або документи, що підтверджують стаж.
Зауважте: до електронної трудової книжки включають дані за основним місцем роботи з 2004 року (до цього використовували поняття не страхового стажу, а трудового). Щоб включити інформацію про період роботи до 2004 р., слід самостійно додати дані, надавши відповідні скан-копії.
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Держпраці